El nen autista. A la recerca d’espais interactius “estar amb” dins d’un marc educatiu i terapèutic. Segona part (Pilar Vilagut Macia). 

Resumen:



Aquesta és la segona part del treball realitzat a partir de les vivències de l’autora amb infants autistes en un centre educatiu i terapèutic, mostra exemples de com crear nous espais interactius “estar amb” (D. Stern 1985) a través del joc. A partir de les experiències que es relaten, els infants comencen a acumular vivències compartides, mitjançant les quals s’afavoreix el naixement de un “sí-mateix emergent”. Saber d’ on venen les sensacions, quines són, i identificar-les en els diferents tipus de joc, els ajuda, els tranquil•litza i els ofereix una experiència amb sentit i emoció. Veurem que es tracta d’un treball llarg i lent. L’empatia del professional juntament amb la seva esperança, perseverança i confiança són eines fonamentals en el desenvolupament d’aquests nens i nenes.

Palabras clave: sensacions, Empatía, Sí-Mateix Emergent, Signicifcatis, Espai Interactiu.

Abstract:



This is the second part of the work based on the experiences of the author with autistic infants in an educational and therapeutic centre. It demonstrates how to create new interactive spaces (a sense of “being with”, Stern, D. 1985) through playing experiences. Thus, the children begin to absorb shared experiences which promote the birth of an “emergent self” (Stern, D. 1985). Knowing where these feelings come from and identify them in each different game has a calming effect and offers them a more meaningful and emotional experience. We can see that this is a slow and lengthy process and that the professional’s empathy, perseverance and confidence are fundamental tools in the development of these infants.

English Title: The autistic child. In search of interactive spaces “being with” in an educational and therapeutic setting.

Keywords: interactive contexts “being with”, sensations, empathy, meanings.

Referencia:

Vilagut Macià, Pilar. (2009). El nen autista. A la recerca d’espais interactius “estar amb” dins d’un marc educatiu i terapèutic. Segona part. Clínica e Investigación Relacional, 3 (1): 200-213.

Descargas:

Puntuación

Article Rating

Comentarios

Todavía no hay comentarios, sea el primero en enviar uno.

Enviar comentario

Nombre (obligatorio)

Email (obligatorio)

Sitio web

Imagen CAPTCHA
Escriba el código mostrado más arriba: